Aldis Zelmenis, 2019. gada 11. oktobris
KIA X Ceed ir jauns Ceed ģimenītes biedrs. Ļoti īpašs biedrs, jo salīdzinājumā ar saviem radiniekiem kopīgā komplektējošā detaļa būs tikai priekšējās durvis. Viss pārējais X Ceed ir radīts pilnīgi no jauna.
Pārsteigums, vai ne? Mūsdienās autobūvē parasti notiek otrādi. Optimizācija katrā sīkumā un izpausmē, lai maksimāli samazinātu ražošanas izmaksas. Korejieši ir lēmuši citādi. Protams, motortehnika, spēka pārvadi ir paņemti no tiem pašiem apcirkņiem, bet fakts, ka auto ir pārbūvēts tik būtiski, izskaidro, kāpēc korejiešu zīmola marketologi X Ceed testa braucienu laikā Francijas dienvidos vairākkārtīgi uzsvēra, ka jaunajam KIA X Ceed tiek prognozēti tādi pārdošanas panākumi, kas paredzamā nākotnē pārspētu visu pārējo Ceed modeļu realizācijas skaitļus. Ieklausieties: KIA Ceed hečbeka, universāļa, kā arī karstasinīgā KIA Proceed kopējie pārdošanas cipari kapitulēs jaunā X Ceed priekšā. Izklausās diezgan neticami! Lai vai kā, tāds ir KIA marketologu plāns.
Kāpēc tas būtu jāpērk
KIA X Ceed ir skaists un iznesīgs auto, bet atbilstoši savam izskatam tas arī maksās gana daudz. Tas pastiprina aizdomas, vai tikai KIA marketologi nav pārspīlējuši ar modeļa potenciālu. Vismaz Latvijā un tajās Eiropas valstīs, kur cena ir dominējošais faktors modeļu izvēlē. Sākotnējais plāns paredzēja, ka Latvijā X Ceed tiks piedāvāts tikai ar dusmīgākajiem motoriem un tikai kopā 7 DCT divsajūga automātu. Attiecīgi lētākais X Ceed maksātu, sākot no 24 990 eiro, bet dārgākajā galā, pat nepieķeroties papildaprīkojuma plauktiem, pārsniegtu 32 tūkst. eiro robežu. Pēdējā brīdī reģionālais KIA importētājs tomēr izlēma iekļaut cenu lapā arī plānākās versijas ar manuālajām pārnesumkārbām, attiecīgi lētākais KIA X Ceed ar 120 ZS jaudīgu viena litra turbomotoru maksās, sākot no 19 990 eiro. Skaidrs, ka šāds modelis pie mums diez vai izpelnīsies lielu ievērību, bet fakts paliek fakts, X Ceed var iegādāties arī par 20 tūkst. eiro. Kopumā var teikt, ka X Ceed ir ļoooti drosmīgs, es pat teiktu, pārgalvīgs eksperiments. Kāpēc? Vispirms jau tāpēc, ka X Ceed nav klasisks krosovers, bet drīzāk ārpus gludiem ceļiem labi sagatavots pasažieru auto ar nekrāsotām plastmasām, lielākiem riteņiem un augstāk paceltu vēderu no ceļa virsmas. Nav brīnums, ka tam pat nav tiešo konkurentu. Attiecīgi tas jau ar vienu kāju centīsies iekāpt premium dārziņā un sacensties, piemēram, ar Mercedes GLA modeli, kas ir līdzīgas uzbūves auto. Kā apliecina vēsture, masu produkcijas ražotāji ne vienu vien reizi ar neordinārām metodēm ir centušies ielauzties premium auto teritorijā, taču visbiežāk šādi eksperimenti ir beigušies neveiksmīgi. Lai vai kā, pats par sevi X Ceed ir lielisks un savā ziņā unikāls produkts. Tas labi izskatās, tas labi brauc, un tas ir pietiekami ērts četriem pasažieriem un līdzpaņemtajai bagāžai. Vienīgi ir jāpatur prātā, ka X Ceed būs tikai ar priekšējiem velkošajiem riteņiem. Pilnpiedziņa nav paredzēta.
Kādi tad vēl motori bez pieminētā 120 ZS vienlitrīgās turboversijas ir X Ceed piedāvājumā? Vispirms jau 140 ZS jaudīgais 1,4 litru turbomotors, ko var sapārot gan ar manuālo, gan ar 7 DCT automātu. Veiktspējas un cenas pozicionējuma dēļ šis motors varētu būt pieprasītākā tehnika, ko taujās nākamie X Ceed pircēji.
Visu auto apskatu lasiet 11. oktobra laikrakstā Dienas Bizness